Den perfekta broschen

Jag har hittat den ultimata accessoaren: En brosch från Oscar de la Renta. Det började med att jag såg bilder från Oscar de la Rentas kollektion för Fall 2010 i någon tidning och klippte ut bilder på den vackra broschen som fanns med. Formen var stilren och enkel, men den var fortfarande färgstark och mångfacetterad.

 

Den här vintern har min garderob blivit tämligen tråkig. Jag försöker undvika att bara köpa svarta kläder, vilket har resulterat i att min garderob nu istället till 50 % består av grå kläder. Knappt någon färg alls. Även om jag tycker att det är väldigt snyggt med monokroma färger krävs det ändå lite färgklickar. Broschen skulle alltså göra sig perfekt på mina kläder. En färgklick bland minimalismen.



Jag har sedan jag hittade broschen letat efter något liknande. Den är 40-talsinspirerad, och det borde ju därmed gå att hitta liknande på vintagebutiker. Eftersom den var med på en runway-visning för hösten borde det även att gå att hitta kopior. Det verkar dock ganska kört, ingenstans har jag lyckats hitta något liknande. Alla broscher som jag hittat är osmakliga saker översållade av strass och med mystiska motiv. Usch. För mycket plotter och glitter.




Slutligen har jag börjat fundera på att köpa originalet. Hur dyrt kan det vara med en accessoar? Dyrt, visade det sig. Här kan man till exempel köpa den för 190 dollar, vilket verkar vara standardpriset. Damn. Så vad gör jag nu? Är en brosch värd så mycket pengar? Ska man invänta eventuella reor och hoppas att den finns kvar? Ska jag ge upp tanken på den? 

(Alla bilder kommer från style.com)

Kommentarer
Postat av: Yasmine

Hej,

Var med och tävla om en länkning i dagens film eller dagens låt :)

Det är bara att tipsa om en film eller låt i respektive inlägg :)

Är du med i båda så har du större chans att vinna :)

2011-03-23 @ 12:14:32
URL: http://ladyyasmine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0