Flytt till sommaren?

Det ser ut som om jag kanske flyttar till slutet av sommaren. Robert har bestämt sig för att läsa ett program som berör 3D-modulering, vilket tyvärr är ganska sällsynt. Det är antingen Skövde, Visby eller Luleå som gäller. Visby verkar vara det som är smidigast, dessutom har han föräldrarna på Gotland. Om han kommer in flyttar han dit, så då blir det avståndsförhållande.

För min del innebär det att jag inte kan bo själv i en trea. Jag måste med andra ord hitta en etta och flytta. Problemet är bara att jag kan inte börja lämna in intresseanmälningar förrens jag vet att Robert kommit in. Intresseanmäler jag och sedan tackar nej ryker min plats i kön. Så nu är det bara att vänta...

Jag funderar på att antingen bo kvar i Ryd (billiga hyror, bra mataffär, nära till skolan) eller flytta till Valla (lite högre hyror, fler kompisar bor i området, nära till skolan). Det verkar dock svårt att hitta vettiga lägenheter i Valla. Drömmen är att ha balkong, men det kommer jag inte få så länge jag är i Ryd. Fast samtidigt känns det konstigt om man skulle flytta till ett annat område, jag har trots allt bott i Ryd i 5 år.

Jag kommer att sakna den här lägenheten. Massor av utrymme, helkaklat badrum och framför allt att bo ihop. Men det är samtidigt bra på ett sätt att vi bor isär, när jag kommer ut på arbetsmarknaden om ett år lär jag få räkna med att flytta ändå och då kanske det ändå hade krävts att vi hade flyttat isär. Dessutom underlättar det om jag jobbar något utomlands.

Med jag kommer att sakna så mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0