En blöt dag

Foto: nebraskasc

Jag tog mig faktiskt upp i hyfsad tid idag. Men det där med söta kläder var bara att glömma. Helst hade jag velat inviga min rutiga klänning i 50-talsmodell. Det ösregnade och blixtrade ganska rejält när vi gick hemifrån. Innan dess hade strömmen gått en gång. Efter en promenad på 5 minuter var jag blöt upp till knäna, trots paraply.

Första anhalten var vårdcentralen. Där hade telefoner och datorsystem lagt av på grund av åskan. De hade ingen aning om vilka patienter som skulle komma eller hur folks journaler såg ut. Underbart. Dessutom låg de ungefär en timma efter schemat på grund av detta. Målet var att undersöka varför jag fryser så mycket. Trots att det är 24 grader i ett rum kan jag sitta och huttra. Mina händer är alltid kalla. Jag vill slippa frysa!

Andra anhalten blev Posten. Roberts nya nätaggregat har kommit! Lådan var gigantisk, vilket kändes rätt löjligt då ett nättagg och en dvd-spindel inte tar särskilt mycket plats.

Slutligen gick vi och förtidsröstade. Riktigt skönt att ha det gjort. Jag känner mig nöjd över mitt val, det blev lite annorlunda än vad det brukar. Men jag är rejält påläst och känner hopp. Jag har dessutom lyckats få Robert att rösta, vilket är framsteg. Han har insett vikten av att se till att SD inte kommer med samt att se till att integriteten värnas.

Nu längtar jag efter att mitt bokpaket ska komma. Har beställt bland annat böcker från Twilight-serien samt böcker Haruki Murakami. Kanske imorgon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0