Det där med disciplin

Just nu har jag massor jag borde göra. Vetenskapliga artiklar ska läsas och analyseras, webbprojekt ska byggas och föreläsningsanteckningar ska skrivas rent. Om nån vecka är det dags att börja tentaplugga.

Mitt stora problem är att jag har så svårt att få saker gjorda. Hittills har jag tvättat, lagat mat, dingat 80 med en alt, gjort en ny logga och tittat på serier. Det börjar bli dags att ta sig i kragen.

Det slog mig förut att det här är inte den person jag vill vara. Jag tittade på senaste avsnittet av The Hills och suckade över att Stephanie inte sköter sig på jobbet. Sen insåg jag att jag inte gör det heller egentligen. Jag vill inte ha det så här. Hur gör man för att få disciplin?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0