Sommar

Sommaren i korthet:

Veckan innan midsommar - Sommarstugan
Jag började sommaren med att åka ut till sommarstugan med mina föräldrar. Väldigt spontant och trevligt. Vi la i båten, så det blev lite utflykter på sjön blandat med fiske och långa prommenader. I stort sett varje kväll tände vi grillen och satt på altan tills myggen blev för ihärdiga.

Midsommarhelgen - Firande i Stockholm
Över midsommarhelgen åkte jag och Rober till Farsta och Kristian och Jenny. Även Fredrik och Maria var där. Mycket trevligt med utflykt, grillning och WoW-TCG-spelande. Jag och Jenny passade på att invetsera i egna decks, så nu har jag en hunter, Elendril. Innan vi åkte hem hade jag ett kort möte med min mentor och diskuterade exjobb.

Början av juli - Arvikafestivalen
I år var besöket på festivalen extra långt, från måndag till söndag. John, Mia och Johan kom från Stockholm med bil och plockade upp mig. Väl framme byggde vi ett trevligt camp. Några dagar senare anslöt även de två "gubbarna". Mycket tid spenderades i partytältets skugga med öl och vin. Det blev även några turer in till centrum och till badet (som hade en närbelägen dusch, underbart!). På campingen var det väldigt fint i början, men frammåt onsdag-torsdag hade lervällingen spridit sig och det blev lite knepigt att ta sig till tältet utan att bli geggig. Hela veckan var ovanligt varm med gassande sol och temperaturer över 30 grader. Några gånger blev det rejäl åska med följande åskskurar. Värmen var skön på kvällen, men på dagen blev det enormt varmt. När man vaknade på morgonen var temperaturen i tältet fruktansvärd. Under festivaldagarna var jag och tittade på bland annat Welle:Erdball, Mind.In.A.Box, Aesthetic Perfection och Depeche Mode. Veckan var härlig, men tyvärr var det mycket strul och konstigheter från arrangörerna.

Mitten av juli - Västerås
Efter Arvika vilade jag upp mig i nån vecka hos föräldrarna. Det var kul att få träffa Henriette, även om det inte var så lång tid. Mest latade jag mig och gick på stan. Skönt.

Slutet av juli - Gotland
Just nu befinner jag mig på Gotland med Robert. Vi bor hos hans familj. Även hans äldre bröder kommer att vara här nu med sina repspektive flickvänner. När alla har kommit blir vi 10 personer. På schemat finns bad både i träsk och hav, utflykter till Visby och en del turistiga turer. Mormor var snäll och lånade ut sin bil, så vi är hyffsat mobila. Totalt blir det någon vecka av semester innan jag åker hem och börjar tentaplugga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0