Top Model

Nu har jag arbetat mig igenom hela America's Next Top Model 11, det vill säga den säsongen som går på TV nu. Jag gillar verkligen den serien. Till och med Robert har varit med och tittat en del.

Det finns dock en sak som irriterar mig riktigt, riktigt mycket. Jag ville se hur många avsnitt det fanns och gick därför in på den officiella hemsidan. Där står det med stora bokstäver vem som vann. Precis vad jag inte ville veta. Om man vet vem som vinner blir mycket av spänningen helt förstörd. Hur kan de vara så dumma att de postar det så tydligt? I Sverige har säsongen precis bara börjat, ingen här vill veta hur det gick. Varför gick jag in där? Argh.

En annan sak som är intressant med Top Model är hur typiskt amerikanska deltagarna i regel är. Det är hela tiden väldigt mycket skrikande och synlig entusiasm. Om deltagarna står uppradade och lyssnar på beskrivningen av en utmaning kommer det massor av högljuda, positiva kommentarer efter varje mening. Hade samma sak skett för ett gäng svenskar hade deltagarna varit knäpptysta och bara lyssnat. Eventuella frågor hade setts som retoriska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0