Lat lördag

Dagen har varit lugn med en annorlunda utflykt. Igår bestämde jag och mormor att vi skulle ses en snabbis så hon kunde lämna över min nya (60 år gamla) stekgryta som hon har fixat åt oss. Hon och morfar skulle ändå vara i stan för att gå på antik/samlarmässa. I morse vaknade jag rejält tidigt, redan vid 5. Efter frukost och lite Top Model var jag ganska rastlös, så jag ringde mormor och frågade om jag fick följa med på mässan.

Mässan var ungefär som en avancerad loppmarknad. Supermycket småprylar med allt från porslinsfigurer och kristall till uppstoppade djur och gamla smycken. Dock en helt annan prisklass än loppis. Varenda yta var blankpolerad och upputsad. Jag jagade främst gamla fickur, broscher i form av trollsländor samt vaser. Dock hittade jag ingenting intressant. De fickur som fanns såldes för hutlösa priser och fungerade i många fall inte. Morfar var dock mycket nöjd, han hittade en tioöring från 1800-talet som saknades i hans samling.

Resten av dagen har varit mycket slapp. Mer Top Model och en sväng till affären och Posten. Robert har köpt ett ritbräde och och extern hårddisk och leker förnöjt med dem. Jag har äntligen fått tag i en fjärrutlösare till kameran, så den ska jag pröva senare. Tillsammans med stativet jag hittade i julas borde jag kunna ta roliga bilder på mig själv.

Det känns lite konstigt nu att det inte finns något att göra förrens skolan drar igång med nya föreläsningar på tisdag. Sista tentan var igår och min dugga har blivit flyttad fram i tiden en vecka, så det finns inget jag borde göra. Jag är helt och hållet ledig till tisdag. En sådan konstig känsla! Jag är van att alltid vara stressad och ha något jag borde göra hängande som ett åskmoln över mig. Nu blir jag olustig när jag försöker göra något. Det är svårt att sitta still. Det jag brukar tycka är kul att pyssla med gör mig rastlös. Jag kanske borde försöka dra ner på stressen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0