Jeans, del 2

Det blev faktiskt ett par jeans. En av de första affärerna jag gick in i var Esprit, och det var där jag hittade dem. Det blev ett par svarta stretchjeans med gula sömmar, låg midja och rakt ben. Dessa närmare bestämt. Tog med mig massor av storlekar in i provhytten och insåg till min stora förvåning att de som satt bäst var två tumstorlekar mindre än de jag hade på högstadiet. Skumt. Jag la undan jeansen och kikade i andra affärer, men det var tillslut dem jag gick hem med. 30% rea är inte fy skam heller.

Jag hittade även ett intressant par på Gina Tricot. De var i mörkblå denim med gula sömmar till ordinarie pris. Här var dock storlekarna mer som jag mindes dem, så det är antagligen Esprit som hade konstig skala. Efter en del beslutsångest valde jag dock att inte köpa dem. Ångrar jag mig finns de säkert kvar. Extra intressant här är att det under en diskussion nu i vintras kom fram att många tycker att bara jeans från Gina Tricot funkar då alla andra är för små i midjan. Mystiskt med tanke på att jag har precis omvänt problem och ändå hittar ett par som sitter bra i midjan. Kanske har de verkligen lyckats hitta modeller som passar alla?

En annan intressant iaktagelse angående jeans har jag gjort på internet. Oavsett webshop man går in på som säljer jeans så står det att de har "perfekt passform". Snacka om bullshit! Det låter bra mot kunden, men betyder inte någonting.

Kanske är jag inte redo för "riktiga" blåjeans, det vill säga denimfärgade. Vi får se hur mycket jag använder de jag köpt nu. Det lär nog bli en del ändå.

Kommentarer
Postat av: Henriette

Tänkte precis säga att Gina brukar ha bra jeans.. Har inte köpt jeans på hur länge som helst, men de brukar ha många att välja på tycker jag. Annars SOLO, men där brukar de ju i regel kosta lite mer :S Tycker att de du hittade på Esprit var jättefina!

2009-01-14 @ 10:32:49
URL: http://iamhenriette.com
Postat av: Sandra

Henriette: Jag blev väldigt nöjd, har gått runt i jeansen sen jag köpte dem. Kanske blir det de från Gina vid ett senare tillfälle.

2009-01-15 @ 01:26:36
URL: http://feelingofautumn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0