Årets första träningspass

Nu är jag nyss hemkommen från första ju-jutsu-passet i år. Vad skönt det känns! Innan hade jag ont i magen och kände mig seg, det försvann sedan helt under träningen. Jag är glad att det inte hindrade mig från att gå. Själva träningen var hård, speciellt uppvärmningen. Det märks att man inte varit igång sedan graderingen i mitten på december. Den lilla kondition jag hade är i botten.

Jag gillar verkligen vårt gäng med folk som började samtidigt. Stämningen är jättetrevlig. Dock var vi bara 6 stycken gulbältare idag. Däremot var nybörjarna många. Det känns lite udda att inte vara lägst i grad längre. Plötsligt är det vi som ska sitta längst fram och hälsa på tränarna.

Jag misstänker att jag kommer att ha ont imorgon. Smalben och underarmar lär ha en del blåmärken. Jag gjorde dessutom en rejäl tabbe och attackerade för hårt vid ett tillfälle, och fick all kraft riktad mot min underarm. Det var tämligen smärtsamt.

För första gången har jag märkt av nackdelar med att nedre delen av min rygg är mindre rörlig än vad som är normalt. Vi gjorde en ny typ av fasthållning där man gör precis den rörelse som jag inte fixar. Jag får ta till andra knep för att få den att fungera. Tidigare har det aldrig varit några problem då jag kan kompensera genom att vrida andra delar av ryggen och höften mer.

Dagen har varit ganska lugn i övrigt. Tidig uppgång vid 7 (det gäller att hålla bra dygnsrytm tills skolan drar igång!) och sedan lite tittande på serier och WoW-spelande. Nu ikväll blir det mer WoW då vi drar ett gäng på tio personer och dödar gigantiska spindlar. Men först blir det mat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0