Höstmörker

Jag klarade inte att hålla min deadline för rapporten. Det svider. Jag har slitit så fruktansvärt mycket ända sedan läs-perioden började i augusti, och att inte gå helt vägen i mål att otroligt frustrerande. Dålig planering från kursansvarigas sida har lett till att jag fått läsa runt 6 hp mer än vad jag ska den perioden som varit. Det motsvarar 4 veckor, det vill säga 160 timmar. Vid normal belastning är det mycket att göra, och det här har varit enormt jobbigt med så mycket mer.

Jag hade egenltligen velat åka hem i helgen. Min familj har inte haft en chans att fira min födelsedag än (som var för mer än två veckor sen...) och jag saknar mina vänner där. Dessutom tänkte jag ta med Robert, det är flera personer som vill träffa honom. Efter lite funderande har jag dock kommit fram till att jag inte hinner, det är helt enkelt för mycket som ska göras här. Kanske blir det helgen efter...

För tillfället försöker jag göra det bästa av min tid. Tenta imorgon, rapport som ska skrivas klart och labbar att göra färdigt. Förhoppningsvis tar inte stressen kål på mig. Nästa läs-p (läs-period, den tid man har föreläsningar, seminarier och lektioner), som börjar redan på torsdag, blir förhoppningsvis lite lättare.

Ikväll beställer jag nya datordelar. I vanliga fall brukar jag beställa från Komplett, men de verkar ha höjt priserna rejält sen förra gången jag tittade. Efter lite letande hittade jag Inet, de verkar ha bra priser och har fått väldigt bra omdömmen. Dessutom låg frakt och snabba leveranser. Nu är det bara att vänta på att sakerna ska komma...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0