Pauspippi

Paus, så jag roar mig med att titta på bloggar i Linköping (man kanske kan hitta någon man känner!), dricka kaffe och drömma om min blivande dator.

Jag irriterar mig på våra nya grannar. De verkar bo runt 10 personer i sin lilla trea (59 kvm) och har inga möbler. För några helger sedan fick de jordfelsbrytaren att gå för hela den här delen av byggnaden runt 10 gånger. Vi pratade med en av dem och tydligen är de inte vana vid elektricitet. Men det värsta är lukten. Det kommer en konstig, härksen lukt från deras lägenhet som sprider sig i hela trapphuset. Det är så illa att man måste hålla andan när man går igenom där. Dessutom så kommer lukten in i vår lägenhet. Även de luktar väldigt illa. Hur handskas man med ett sånt här problem? Säger man till dem? Skickar lappar? Skvallrar för hyresvärden? Jag känner för de som flyttar in där när de här människorna försvinner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0