Mina datorer arbetar mot mig

Jag kom inte iväg till skolan idag, så det blir att plugga hemma istället. Jag känner hur mina deadlines flåsar mig i ryggen, så det blir att slita idag.

Jag blir så trött på mina datorer. Jag är vad många kallar en datornörd, jag spenderar i vanliga fall en ansenlig del av in tid framför en dator. Titta på serier och anime, spela WoW, läsa bloggar, skriva saker till skolan, leka med Photoshop, skriva artiklar.

För ett antal veckor sedan bestämde sig min stationära dator att kasta in handduken. Grafikkortet krånglar, och i och med att det är ganska gammalt blir jag tvungen att även köpa nytt moderkort om jag byter det. Och nytt moderkort gör att jag måste köpa nya RAM-minnen, ny processor och troligtvis även nytt chassi. Förbaskade standarder som ändras. Det blir ett ganska dyrt kalas. Så min dator har stått tyst och kall sen dess.

Jag har även en laptop. Den är ganska gammal, gissningsvis ca 5 år. Utmärkt att skriva saker på, men pytteliten hårddisk och långsam processor gör att jag inte kan köra Photoshop eller andra avancerade program. Inte rymmer den några serier heller. *snyft*

En datornörd utan dator är ingen bra kombination.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0