Höstmorgon


Föreläsning vid 8 idag, usch. På tok för tidigt. Vid den tiden ska man sova. Att det dessutom är mörkt när man går upp gör inte saken bättre. Att vakna av skränet från väckarklockan och vandra runt i en kall, mörk lägenhet är inte roligt.

Just nu läser jag bland annat Matematisk statistik. Jag skulle ha läst kursen tidigare, men det har inte blivit av. Att läsa den just nu var dock en skön omväxling mot övriga kurser. Det senaste året har jag bara haft föreläsningar med Power Point-genomgång. Jag ogillar det verkligen, det är alltid för många slides ( runt 150 st på 1,5 timme) med för mycket text. Det är omöjligt att koncentrera sig på så många slides under så lång tid. Annat är det med matte-kurserna. Där skrivs det alltid på tavlan och det går i bra tempo. Eftersom man hela tiden är aktiv när man skriver tappar man inte koncentrationen. Det är så det ska vara. Jag gillar matematiska institutionen, trots de fruktansvärda tentorna (Nej, jag skojar inte. Linköping är känt för sin svåra matte).

Nu blir det rapportskrivning. Inget ledigt i helgen för min del. Det är sorgligt, en kompis skulle ner på stan och köpa festkläder och sedan gå på sittning. Jag vill också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0