Alternativa skor

Platåskor i lack och skinn med skyhöga klackar är populärt i de mer alternativa kretsarna (synthare, gothare...). Under min egen tid som svartklädd införskaffade jag mig ett par knähöga lackplatåskor med 15 cm klack (jag älskar dem fortfarande). Av omvärlden har det dock setts som på tok för porrigt, vulgärt och udda.

Nu har något hänt. Plötsligt har det blivit otroligt fashion med denna typ av skor. I ett flertal reportage i modetidningarna hittar man dem, i bloggarna hittar man dem. Till och med snälla Engla har ett par i lack och ett par lårhöga. Sofia Dahlén kör lårhögast av dem alla.

Till och med systrarna Olsen har dem (och då måste det vara fashion!):

























De på bilden kommer för övrigt från Pennangalan. Samma ställe som jag köpte mina ifrån för flera år sedan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0