Utan illustrationer är du inget

De senaste veckorna har det vimlat av teckningar på bloggarna. Teckningar föreställande bloggarna själva, ritade av läsare. Överallt är de. Hos niotillfem, Aenigma, UnderbaraClara och Bohemica, men även många fler. Stora som små bloggar. Det blir lite tröttsamt när det dyker upp överallt, samtidigt. Lite väl mycket av det goda.

Fast visst förstår jag varför man väljer att rita av en bloggare. Ofta finns det många och bra bilder att välja mellan, dessutom får man med hyffsat stor säkerhet exponering på bloggen sen. I sökandet efter nya motiv är det ett trevligt val. Dessutom måste det var väldigt trevligt att som bloggare se att man är så pass uppskattad att folk ritar av en. Men hur roligt är det för läsarna, i längden? Jag tittar gärna på illustrationer bloggarna sjäva har gjort, men sådant som andra, för mig okända människor har gjort? Det är inte därför jag läser bloggarna.

(I hemlighet är jag nog lite avundsjuk)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0