Gult bälte! Weee!

De här dagarna har varit mycket intensiva. Först satt jag uppe torsdags natt för att skriva klart ett projektarbete som skulle in 12:00 på lunchen på fredagen. Det slutade med att jag gick och la mig först 12:10 på fredagen. Det fanns helt enkelt inte tid att sova.

På kvällen, efter knappt 6 timmars sömn körde jag och Anna ett extrapass med ju-jutsu. Först halv elva gick vi hem. Då lyckades vi även glömma kvar en påse med kvällsmat. Men det kändes som om teknikerna satt och vi var båda nöjda.

I morse var det upp vid halv åtta som gällde för att vara förberedd och uppvärmd till ju-jutsu-graderingen som började vi nio. Själva graderingen var enormt jobbig. Knappt några pauser alls och de man fick var bara nån minut långa. I nästan två timmar höll vi på nonstop. Köra köra köra, aldrig stanna upp, aldrig vila, aldrig pusta ut. På slutet var man jättetrött, det var bara viljan som gjorde att man fortsatte. Ångest, yrsel och illamående, men man fortsatte ändå.

Men vi klarade det! Gult bälte! Nu ligger det nya bältet prydligt ihopvikt bredvid mig och jag sneglar nöjt på det ibland. På anslagstavlan hänger ett diplom. Jag är stolt!

Kvällen avslutades med restaurangbesök med ju-jutsu-gruppen. Vi bjöd tränarna på mat och njöt av att ha gått upp en grad. Jag är nöjd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0